مراقبت از پوست

اشتباهات رایج در نگهداری از پوست

مراقبت از پوست

مراقبت از پوست

اشتباهات رایج در نگهداری از پوست

مراقبت از پوست و سلامت و طراوت آن از دغدغه‌های ما در دنیای ماشینی امروز است. همه ما برای اینکه پوستی سالم و شاداب داشته باشیم به صورت معمول روش‌هایی را پیش می‌گیریم. اما اشتباهات رایج در مراقبت از پوست گاهی موجب می‌شود که پوست طراوت خود را از دست بدهد. در اینجا برخی از این اشتباهات را بررسی می‌کنیم.

اشتباه شماره ۱: استفاده از محصولات معطر

 

اگر پوست حساسی دارید از محصولات بدون عطر استفاده کنید. هم‌چنین باید مواد شوینده و صابون‌های بدون عطر و ملایم را اید حتی متوجه این آلرژی نشویم. بنابراین، اگر نمی‌خواهید دچار مشکلات بلندمدت شوید، توصیه‌های ما را به کار بگیرید.

اشتباه شماره ۲: لایه‌برداری شدید

گاهی ما درگیر این هستیم که صورت زیبایمان را خیلی محکم بساییم. دیگر این کار را نکنید. اگر پوستی حساس دارید، باید بین لایه‌ بیرونی پوستتان و محیط یک غشای محافظ وجود داشته باشد. لازم نیست هر روز از کرم لایه بردار و محصولاتی که پایه‌ آنها اسید است استفاده کنید. استفاده هفتگی از این محصولات کافی است.

اشتباه شماره ۳: استفاده‌ نادرست از پاک کننده‌ها

اشتباه شماره ۴: شستن با لیف

 

این جمله را بگویید و بعد دوباره تکرار کنید: استفاده از مرطوب کننده مناسب با نوع پوست مهم‌ترین گام مراقبت از پوست است، هم‌چنین اگر می‌توانید در طول ماه‌های سردتر یک دستگاه رطوبت ساز در خانه قرار دهید. این‌گونه پوستتان سالم‌تر و جوان‌تر به نظر خواهد رسید. به یاد داشته باشید پوست خشک چروکیده‌تر به نظر می‌رسد.

READ  ضد آفتاب برای تمام فصل ها

اشتباه شماره ۶: عدم استفاده‌ روزانه از ضد آفتاب

خیلی کم

اشتباه شماره ۸: شیوه‌ غلط پاک کردن آرایش

 

اشتباه شماره ۹: فشار دادن جوش‌ها

 

دیدگاهتان را بنویسید