دسته‌بندی نشده

بررسی علت ترک پا و نحوه درمان آن با بهترین کرم‌ها

ترک پا

صابون و تمیزکننده‌های نامناسب

ترک پا همان‌طور که احتمالا می‌دانید استفاده مداوم از صابون، به خصوص صابون‌هایی که با پوست شما سازگاری کامل ندارند، به مرور باعث خشکی پوست خواهد شد. این موضوع در پوست پاشنه پا به علت شرایط ویژه‌ای که دارد بیشتر از سایر قسمت‌ها حائز اهمیت است. شستن کف پا با استفاده از آب و صابون، روغن‌های محافظت کننده و چربی‌های مفید پوست را کاهش داده و باعث ایجاد خشکی و به مرور ترک‌های پوستی در پاشنه پا می‌شود.

از سوی دیگر، اگر بهداشت و نظافت روزانه پا را رعایت نکنید باز هم خطر دچار شدن به ترک کف پا وجود خواهد داشت. با تجمع میکروب‌ها و باکتری‌های مختلف، نه تنها پوست پاشنه و کف پا ظاهری نامناسب پیدا می‌کند بلکه به تدریج ضخیم و خشن نیز خواهد شد.

اگزما

این

اگزما یک بیماری التهابی پوست

است که بسته به شدت آن، فرد مشکلاتی

از جمله سوزش، خارش و خشکی‌های مزمن را در

پوست خود تجربه خواهد نمود. اگزما یکی از بیماری‌های

مرتبط با ترک کف پا محسوب می‌شود که در ورزشکاران

و افرادی که مشاغل سختی دارند بیشتر از سایرین

دیده شده و نباید با ترک‌های ساده پوستی پاشنه پا اشتباه گرفته شود.

عفونت‌های باکتریایی و قارچی

معمولا خشکی و ترک کف پا با علت‌های قارچی و میکروبی در سنین بالاتر بروز پیدا می‌کنند. اما به هر حال، اگر پوسته پوسته شدن پوست پا به شکل غیرمعمولی افزایش پیدا کرد و ناخن‌ها و پوست اطراف آنها نیز دچار التهاب و مشکلاتی شد احتمال ابتلا به یک عفونت قارچی وجود دارد.

بیماری‌های زمینه‌ای و ارثی

بیماری‌های مادرزادی و ارثی مانند کراتودرمی، دیابت و تیرویید می‌توانند زمینه لازم برای ترک خوردن پوست پاشنه پا را فراهم کنند. علاوه بر این، کمبود برخی ویتامین‌ها مانند A و اسیدهای چرب مهمی نظیر آلفا لینولئیک و گاما لینولئیک نیز باعث ایجاد چنین مشکلی خواهند شد.

درمان ترک پا

معمولا برای درمان اترک پا،

راه‌حل‌های خانگی در صورتی

که اصولی و پیوسته مورد

استفاده قرار بگیرند تا حد زیادی موثر

واقع می‌شوند. در ادامه با برخی از

این روش‌ها آشنا خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید